est
est rus
MDM Auto

Topauto kasutab nüüdsest sama Shell Helix mootoriõli, mida kasutavad ka WRC-sarja autod

Topauto esindatavate automarkide tootjatehaste ja Royal Dutch Shelli vahel on juba pikaajaline teaduslik-tehniline koostöö. Rõõm on teatada, et 1. augustist 2017 alustasid koostööd ka AS Topauto ja Shelli määrdeainete ametlik esindaja Eestis, OÜ Jungent Estonia. 

Topauto kasutab sama Shell mootoriõli, mida WRC-autod


Shellil ja Suzukil on mitu tehnoloogilist koostööprojekti, samuti ühised turundus- ja marketingiprojektid.

 

Shell on kogu Volkswagen Group-i, seal hulgas ka SEATi, ametlikuks koostööpartneriks. Shelli tooteid kasutatakse nii tehases kui ka järelteeninduses. Saksamaal on Shell VW edasimüüjate assotsiatsiooni eksklusiivne partner.

 

Üks silmapaistvamaid näiteid on Shelli ja Hyundai 2005. aastal alanud koostöö. Kõigi Hyundai sõiduautode tehasetäiteks on Shell Helix mootoriõlid. 2014. aastast jõudis Hyundai Motor Company ja Royal Dutch Shelli koostöö uuele tasemele, kui Hyundai Motorsport liitus autoralli maailmameistrivõistluste WRC-sarjaga.

 

Autoralli tippsarjas ei lasknud edu ennast kaua oodata, 2016. aasta kokkuvõttes saavutati nii tootjate kui sõitjate arvestuses teine koht. Oma osa selles on kindlasti Shelli unikaalsel, maagaasist toodetud mootoriõlil.

 

Shell on hetkel ainus, kes toodab autode mootoriõlisid maagaasist. Gaasist õli tootmise tehnoloogia (GTL, ingl.k. gas-to-liquid) on iseenesest pärit juba 1920-ndatest aastatest. Shelli teadlased võtsid selle “hästi unustatud vana” tehnoloogia uuesti ette 1973. aastal, kui lahvatas esimene ülemaailmne naftakriis ja vaja oli leida alternatiivseid vedelkütuse allikaid. Ligi 40-aastase teadusliku uurimistöö tulemus vormistati tootmisprotsessiks 2011. aastal, kui Kataris alustas täisvõimsusel tööd GTL-tehnoloogiat kasutav maagaasi töötlemise kompleks. 1973. aastal suudeti Shelli Amsterdami uurimiskeskuses GTL-tehnoloogiat kasutades toota mõni gramm õli päevas. Täna annab Kataris paiknev tootmiskompleks 140 000 liitrit GTL-toodangut päevas.

 

GTL-tehnoloogial toodetud mootoriõlidel on naftast toodetud mootoriõlide ees mitmed eelised. GTL-tehnoloogiat kasutades on tulemuseks väävli- ja metallivabad baasõlid. Neil õlidel on kõrge viskoossusindeks, tänu millele säilitab mootoriõli oma füüsikalised omadused nii käreda pakase kui troopilise kuumuse tingimustes. Samuti on GTL-tehnoloogial toodetud mootoriõlid väga hea voolavusega miinustemperatuuridel ning väga madala lenduvusega (aurustumisega) kõrgetel temperatuuridel. Kaks viimast omadust tagavad Shelli mootoriõlide suurepärased külmkäivitusomadused ja vähese õlikulu sõiduki hooldusvälpade vahel.

 

Enne gaasist baasõlide tootmiseni jõudmist oli Shell oma uurimiskeskustes välja töötanud aktiivse puhastuse tehnoloogia, tänu millele hoiavad Shelli mootoriõlid mootorid puhtad tahmast ja sadestistest, mis sisepõlemisprotsessidega kaasnevad.

Kahe eesrindliku tehnoloogia ühendust nimetab Shell “Pureplus Technology”. Kõigi sellel tehnoloogial põhinevate toodete pakendid on varustatud vastava logoga.

 

Hyundai Motor Company kinnitas oma rahulolu senise koostöö tulemustega käesoleva aasta 7. veebruaril, kui saatis üle maailma oma edasimüüjatele kirja, milles soovitab tungivalt Hyundai järelteenindustes kasutada just Shell Helix mootoriõlisid.

Jungent Estonia OÜ tarnib Pureplus-tehnoloogial toodetud mootoriõlisid kogu mudelivalikule, mida AS Topauto müüb ja hooldab.